mandag 31. oktober 2011

Puerto Princesa

 Etter en god natts søvn våknet jeg opp til denne utsikten ut til hovedgaten som løper gjennom byen. Centro Hotel lå litt i utkanten og det er en myriade av ferskjellige slags utsalg og bedrifter på begge sidene av veien. Alt fra små verksteder, til kles utsalg og små kiosker og restauranter. Mye av det er ganske slumbetont etter vår standard. Men det er særdeles lite kriminalitet her og trygt å ferdes.



Jeg har nå flyttet til et litt mindre og rimeligere hotell nærmere sentrum. Rommet er mest som en liten hytte i hagen på baksiden av hotellet. Men rommet er både rent og ordentlig invedig. Og det er aircondition, noe som gjør det unødvendig med myggnett når en skal sove.


Hotel Dolce Vita

I morges leide jeg meg en trisykkel for en hel dag for å bli kjørt litt rundt om kring. Ca 135 kr for transport en hel dag er slett ikke ille. Og så ventet jo sjåføren hver gang jeg var et sted. For den prisen kommer man jo ikke lenger en fra Bærums Verk til Sandvika og tilbake.


Første stopp var en en krokodille farm. Her avlet de små krokodiller, og i hagen hadde de en inhegning med virkelig store krokodiller. Den største korokdillen var enorm, kanskje 6 meter lang. Ikke en kar man ønsker å møte. Og så var det selfølgelig mulig å få holde en liten krokodille og bli tatt bilde av. Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor myk den var å ta på, men det er kanskje derfor skinnet er så ettertraktet til vesker og sko. Etterpå fikk jeg en smakebit på krokodillekjøtt. Kjøttet var kværnet og stekt i panne. Det smakte faktisk veldig godt.


Var også innom en liten sommerfuglpark. Å kalle det en park var kanskje å ta hardt i. Det var mer som en hage. Men sommerfuglene var da store og fine selv om det ikke var så mange forskjellige slag. Ellers er det morsomt bare å kjøre rundt og se og observere. Overalt en kjører så er det små salgboder langs veien. Det er tydelig at man prøver alt for å livnære seg her. Folk har ikke mye penger og det florerer av enkle hytter og skur langs veien hvor folk bor. Men det dukker opp morsomme ting langs veien også, slik som fengselet på bilde nedenfor. Jeg er ikke helt sikker på hvordan meldingen over porten skal tolkes ...


På slutten av dagen ble det en rundtur i "down town" Puerto.


Og en liten spasertur langs strandpromenaden.


I morgen blir det heldagstur til Honda Bay hvor det blir båttur og øyhopping. Skal innom 3 forskjellige øyer. Så da blir det sol og bad !

Været: jeg fryser ikke !





1 kommentar:

  1. Hei Oivind

    Dette ser jo ut som en spennende tur og jeg gleder meg til fortsettelsen.

    Du har vel planlagt alt vedr reisen, men dersom det skulle passe er det alltid husrom her i Huntersville, NC.

    God tur.

    mvh
    Peder

    SvarSlett