tirsdag 1. november 2011

"Øyhopping" Honda Bay

I dag har jeg vær på dagstur til Honda Bay. Honda Bay består av en samling av palmebevokste tropiske øyer med lange hvite strender. Egentlig skulle det ha vært en øyhoppetur med stopp på tre forskjellige øyer, men på grunn av tidsbegrensningen og dålig vær ble det bare de to øyene Pandan Island og Snake Island. Derfor øyhoppetur i anførselstegn.



For å komme ut til øyene benytter man en Bangkas. Det er en smal båt med utliggere og plass til 15+ passasjerer avhengig av størelsen.


Lunch bestod blandt annet av kokosnøtt-melk.


Jeg leide meg dykkemaske, snorkel og vanntett beholder for kamera for noen få Pesos. Med på kjøpet fulgte en pose brød til å mate fiskene med. Straks jeg satte igang med matingen var jeg umiddelbart omgitt av en stim med ganske store fisker. Noen var såpass pågende at de til og med prøvde å spise lillefingeren. Heldigvis hadde de ikke skarpe tenner. Veldig morsomt. Såpass at jeg fikk latterkrampe og måtte opp av vannet for å ungå å sluke en hel sjø. Kamerabeholderen var forøvrig ganske dårlig og mange av bildene ble derfor uskarpe og ganske så ubrukelige, men noen bra bilder ble det da heldigvis.

Etter lunsj blåste det plutselig opp og så kom det et skikkelig regnskyll. Derfor ble avreisen fra Pandan Island utsatt en stund. Men etter ca et kvarter så var det hele over og vi dro videre til Snake Island. Selv om det man kan tro det så henspeiler ikke navnet på at det finns slager på øya, men heller at den ser ut som en buktende slange sett fra luften.

Også her ble avreisen utsatt på grunn av et nytt regnskyll, så derfor  ble dette siste øystopp og istedenfor ble det retur til fastlandet.

Det ble mest bading på turen og ikke så mye soling. Likevel er jeg solbrent, spesielt på ryggen hvor jeg ikke fikk dekket meg helt med solkrem. Men, det var likevel en fin tur og en fin opplevelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar