søndag 6. november 2011

Tagaytay og Taal (oppdatert 8. nov)

For turen til Tagaytay hadde jeg leid bil med sjårfør. Jeg vet det høres sprøtt ut, men saken er at det slett ikke er så dyrt. Jeg betalte ikke mer enn ca 700 kr for en dag. Fordelen da er at man slipper å rote seg bort, og at man kan følge mere med på landsskapet.


Først kjørte vi gjennom små landsbyer. Det er ikke bare hytter å enkle hus men som her også nokså "fine" hus. Mange av de litt finere husene eies av filipinere som har jobbet i utlandet og lagt seg opp penger.

 

På veien opp mot Tagaytay får man unektelig litt følelse av Disneyland. Området er et av de stedene folk fra Manila reiser i helgene. Det viser seg at det er en voldsom utbygging, og noen steder bygger de høye blokker på 10-15 etasjer for de bemidlede fra Manila!


Trafikken blir jo også deretter på et slikt sted og i tilleg var jo dette fridag, så da blir det mye trafikk.


Innimellom hang tåka tjukk over landskapet og det var lite å se ...


Men så letter tåka litt og den aktive vulkanen Taal kommer til syne i forgrunnen.


 Populært picknikområde for filipinere på åsryggen av Tagaytay.


Lunsj til meg og sjåføren. Det er nok mat.


Nedover og tilbake til hotellet er det bratte bakker.

Egentlig ble jeg litt skuffet over besøket til Tagaytay. Mange hadde snakket varmt om det, men stedet er overutviklet og har lite sjarm etter min mening. Men det var en erfaring det også. Men det var ikke dette jeg hadde forventet.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar