fredag 11. november 2011

Manila for siste gang

Da har jeg returnert til Manila. Ankom klokken halv fem på morgenen og lite søvn på bussen. Dro så rett til 4* bestilt hotel med drosje som tok overpris. Hotellet var en stor skuffelse, men sov der til utpå dagen.  Booket så et nytt hotell i Grenhills, San Juan som jeg var blitt anbefalt av noen.


Greenhils er stor shoppingområde litt i utkanten av sentrum. Men med drosje for noen 10ere går det greit å komme seg fram og tilbake.

Greenhils Elan Hotel i Greenhils San Juan.

På fredag dro jeg ned til en bydel som heter Quiapo. Her er det en myriade av utsalg og butikker som den jevne Filippiner kommer og handler i. Det er et mylder av folk her og utrolig godt utvalg i alle slags butikker for klær, sko, elektriske varer osv. Det som facienrte meg var at det i et området var en haug med sykkelbutikker som tydeligvis kunne bygge sykkler etter dine ønsker. Her var alle slags rammer fra alle kjente rammeprodusentene å se som Cannondale, Kona, GT, Trek osv osv.


Godt utvalg ...

Og til slutt så ble det Jeepney tur på meg......


Når dette skrives sitter jeg på flyplassen. Det er boarding nå. Det er vedmodig og litt trist. Dette har for meg vært en kjenpefine tur. Jeg kan gjerne tenke meg å reise tilbake hit en annen gang. Men nå går turen hjem til Norge !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar